07-08-2014, 05:21 PM
Raflarda satışa sunulan ürünler arasında önemli benzerlikler bulunuyor.
Gıda sektöründe çikolata, şekerleme, gofret, bisküvi vb. üreten kuruluşların pek çoğunun; hem ürettikleri ürünlerde, hem ürettikleri ürünlerin ambalajlarının tasarımlarında taklitçiliğe varan bir âesinlenmeâ sergilediklerini görüyoruz. Yabancı markaların ürettikleri gıda ürünlerini ve bu ürünlerin ambalajlarının benzerlerini üreten firmalar, sonrasında kendi içlerinde bu benzerliklere, esinlenmelere devam etmektedirler.
Örneğin Avrupaâda âYesâ ismiyle piyasaya sürülen bir mini pasta, Türkiyeâde aynı form ve ambalaj tasarımıyla, üstelik âPekiâ ismiyle üretilirken; isminde âPrensâ geçen bir ürüne karşılık rakip firmanın benzeri bir ürünü âPrensesâ ismiyle raflara çıkarttığını görüyoruz. âTwixâ marka karamelli çikolatanın logosuna baktığımızda, Türkiyeâdeki muadili âAlbeniâ çikolatasının, ambalaj renginden logosundaki beyaz fona kadar bu ürüne benzetildiğini rahatlıkla görebiliriz. Mars-Metro, Bounty-Cocostar, Milka-Alpella arasındaki benzerliklerin tesadüf olduğunu söylemek, iyimser bir yaklaşım olur. Bu durumun etik olup olmadığı ayrı bir tartışma konusu; ancak firmaların ürün pazarlama konusunda tercih ettikleri stratejiler genellikle bu yönde.
Gıda sektöründe çikolata, şekerleme, gofret, bisküvi vb. üreten kuruluşların pek çoğunun; hem ürettikleri ürünlerde, hem ürettikleri ürünlerin ambalajlarının tasarımlarında taklitçiliğe varan bir âesinlenmeâ sergilediklerini görüyoruz. Yabancı markaların ürettikleri gıda ürünlerini ve bu ürünlerin ambalajlarının benzerlerini üreten firmalar, sonrasında kendi içlerinde bu benzerliklere, esinlenmelere devam etmektedirler.
Örneğin Avrupaâda âYesâ ismiyle piyasaya sürülen bir mini pasta, Türkiyeâde aynı form ve ambalaj tasarımıyla, üstelik âPekiâ ismiyle üretilirken; isminde âPrensâ geçen bir ürüne karşılık rakip firmanın benzeri bir ürünü âPrensesâ ismiyle raflara çıkarttığını görüyoruz. âTwixâ marka karamelli çikolatanın logosuna baktığımızda, Türkiyeâdeki muadili âAlbeniâ çikolatasının, ambalaj renginden logosundaki beyaz fona kadar bu ürüne benzetildiğini rahatlıkla görebiliriz. Mars-Metro, Bounty-Cocostar, Milka-Alpella arasındaki benzerliklerin tesadüf olduğunu söylemek, iyimser bir yaklaşım olur. Bu durumun etik olup olmadığı ayrı bir tartışma konusu; ancak firmaların ürün pazarlama konusunda tercih ettikleri stratejiler genellikle bu yönde.